Tennisarm Behandeling Rhoon

Tennisarm Rhoon, een tennisarm wordt bijna altijd veroorzaakt door overbelasting. Dit heeft als gevolg dat uw pees gaat ontsteken en u een stijve pees krijgt. Doordat uw pees stijf is, kunt u uw elleboog minder goed bewegen. Het maken van steeds dezelfde beweging of het aannemen van een verkeerde of foutieve houding veroorzaakt vaak overbelasting. Zware lichamelijke handelingen en sporten kunnen ook een belangrijke rol spelen in het overbelasten.

Een tennisarm is eigenlijk een selectie van belemmeringen en pijnen. Deze pijnen vermengen zich rondom de elleboog. U kunt hierdoor ook last hebben van tintelingen in uw onderarm. Bij het bewegen zullen de pijn en de tintelingen iets beter kunnen aanvoelen. Maar daarentegen lijken de pijn en tintelingen maar niet weg te gaan. Als laatste zult u vaak bij het draaien van uw onderarm last krijgen van een irritante pijn.

Verschijnselen tennisarm?

Een tennisarm bezorgd u pijn als u uw onderarm naar buiten draait, uw pols naar achteren buigt of uw hand dichtknijpt. Hieronder geven wij een aantal voorbeelden waarbij u deze pijn kunt verwachten:

• Als u een handdoek uitwringt
  • Wanneer u schroeven indraait
  • Als u bij tennis een backhandslag maakt
  • Ook druk op de buitenste elleboogknobbel is pijnlijk
  • En als u een kind optilt
tennisarm armblessure Rhoon

tennisarm armblessure Rhoon

Dry-needling tegen een tennisarm

Een tennisarm kan behandeld worden bij Fysio Rhoon met behulp van een dry needling behandeling. Deze behandelmethode focust zich op de pijnlijke punten rondom uw klacht/spieren. Deze methode van dry needling kan soms wel eens wat irritant aanvoelen, maar ze geven op langer termijn wel verlichting en resultaat. De pijnlijke punten rondom uw spieren kunt u zelf voelen door de balletjes in uw spieren bovenaan uw onderarm. Daarom moet u bij klachten van een tennisarm snel een afspraak maken bij Fysio Rhoon.

Afspraak maken voor uw tennisarm? Nu bij Fysio Rhoon!

Wilt u meer informatie over de fysiotherapie die Fysio Rhoon aanbiedt? Neem dan contact met ons op!