Parkinson Fysio Rhoon

De ziekte van Parkinson:

Parkinson Fysio Rhoon, is een zeer vervelende en lastige ziekte die wordt veroorzaakt in de hersenen. Parkinson kan verschillende nare gevolgen hebben die voor iedereen anders kunnen zijn. Parkinson komt bij iedereen voor, zowel mannen als vrouwen en zelfs kinderen. Ook heeft iedereen op zijn eigen manier last van deze nare ziekte. De klachten kunnen variëren van heftige depressies, het trillen van de handen tot bijna niet meer kunnen bewegen en geen fut meer hebben om dingen te doen. De verzamelterm voor klachten die komen kijken bij de ziekte Parkinson is Parkinsonisme. Er is wel wat te zeggen over mensen die een grotere kans hebben om de ziekte Parkinson op te lopen, uit onderzoek is namelijk gebleken dat Parkinson sneller optreedt bij mensen die ouder zijn. Dit betekent niet dat jongere mensen geen Parkinson kunnen krijgen, echter is de kans hierop een stuk kleiner en treedt Parkinson bij slechts bij ongeveer van 20% in de gevallen op bij mensen onder de 50 jaar.

Maak nu een afspraak voor Parkinson via email, telefonisch of online! 0180 849 257 of info@fysio-rhoon.nl

Wat is de oorzaak van Parkinson

Er is nog niet echt een bekende oorzaak voor het ontstaan van Parkinson. Verschillende oorzaken worden genoemd die bijdragen aan Parkinson. Verschillende oorzaken en symptomen die gerelateerd zijn aan de ziekte Parkinson worden wel gecreëerd door een tekort aan dopamine. Dopamine is een stofje dat een belangrijke rol vervult in communicatie in de hersenen, een tekort van dit stofje in de hersenen ontstaat doordat er niet meer genoeg dopamine-producerende zenuwcellen zijn. Er is juist een tekort aan deze cellen omdat ze afsterven waardoor er een tekort is aan dopamine. Het Gebied waar deze dopamine-producerende zenuwcellen afsterven wordt benoemd als ‘’substantia nigra’’ dit betekent zwarte kern. Er is nog geen antwoord of oorzaak gevonden waarom er juist in dit gebied van de hersenen cellen afsterven. Wel is bekend dat de werking van de hersenen afnemen naarmate je ouder wordt, ook als je veelvuldig in contact komt met giftige stoffen kan de werking van de hersenen afnemen en ernstig verslechteren.

Parkinson Rhoon

parkinson fysio rhoon portland

Wat is de behandeling bij Parkinson?

Een fysiotherapeutische behandeling is geen vervanging van medicijnen of een operatie.  De behandeling kan echter wel helpen om zo goed mogelijk in het dagelijks leven te kunnen blijven bewegen. Hierdoor kan de patiënt zolang mogelijk op een verantwoorde manier actief blijven. Ook kan de fysiotherapeut helpen bij het verbeteren en onderhouden van de conditie en zorgen voor meer zelfvertrouwen bij de patiënt.

Behandeling van Parkinson

De fysiotherapeut is niet in staat om het probleem helemaal te verhelpen en heeft dus niet dezelfde werking als een operatie of medicijn. De Fysiotherapeut kan u echter wel helpen om ervoor te zorgen dat u in het dagelijks leven zo goed mogelijk kan functioneren en blijven bewegen.